Tror aldrig jag har skämts så mycket...

...som idag. Låt mig förklara...

Det var en lite molnig dag i maj. Tre små flickor hade bestämt sig för att åka till affären efter ett konstaterande av att dom var hungriga. Coola som dom var så var det moped som gällde. Närmaste mataffär låg inte långt borta. 

Resan började bra och snitthastigheten låg kanske kring 35 km/h. Affären var nära och flickorna var snart framme. När dom stannat och det var dags att låsa mopederna och gå in på affären så vare nån som klantade sig som fan...!

Jag är alltså så smidig så jag tror att jag har fällt ner stödet, vilket jag inte har och välter moppen och därav går mitt kopplingshandtag av.

Nu till rubriken; för er som inte vet någonting om mopeder kan jag ju säga att man på en crossmoppe behöver ett kopplingshandtag för att koppla för att kunna växla så man kan göra fortare, typ. Man kan väl också växla utan kopplingshandtag men då tar motorn jävligt mycket stryk, vilket innebär att jag får köra på andra växeln hela tiden. Dvs att jag fick köra i typ 15 km/h hela vägen hem. Jag hade kunnat gå naken på stan och få mindre blickar än vad jag fick på vägen hem idag. Fy och fan så pinsamt.

Jag har ingen aning om varför det här inlägget är utformat som det är, grattis om ni orkade läsa allt...

Nu ska jag sörja mitt kopplingshandtag och återuppväcka
lite barndomsminnen genom att se den här filmen:





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0